Sfaturi pentru recuperarea clientilor pierduti

optimizare Dan Bradu
Share Button

Adesea, strategiile de marketing folosite de majoritatea companiilor, inclusiv a companiilor online, sunt axate în principal pe generarea de noi potențiali clienți și pe menținerea clienților existenți și a gradului ridicat de satisfacție al acestora. Dar, deseori uită de clienții pierduți și există multe organizații care nu implementează proceduri de identificare a clienților care au plecat sau a motivului pentru care au făcut acest lucru. Atunci când un consumator știe cine ești și mai ales dacă alți clienți au avut experiențe satisfăcătoare cumpărând de la tine, este mult mai probabil să se întoarcă.

Identifică motivul pentru care nu s-au întors, cheia pentru a nu pierde mai mulți clienți

Dacă nu ai grijă de relația cu clienții, atunci aceștia își pot pierde interesul pentru afacerea ta și chiar dispar. Uneori, acest lucru se întâmplă din motive care nu țin de lucruri pe care le poți controla tu ca și companie, dar pe de altă parte exista și multe motive care țin de produsele pe care le comercializezi sau serviciile pe care le furnizezi, motive care îi pot determina pe clienții tăi să te înlocuiască. Oricare ar fi cauza pierderii unui client, dacă nu te interesezi de el nu ai cum să previi  acea situație și la alții și evident nu îți vei îmbunătății așa zisele defecte.  Atunci când un client pleacă, există întotdeauna un motiv, de exemplu: prețuri necompetitive sau promoții neașteptate de la concurență, care pot fi dificil de egalat, servicii slabe pentru clienți, probleme cu produsele, probleme logistice etc. Astfel cea mai utilă metodă de a afla cu ce situații se confruntă clienții este trimiterea unor sondaje despre gradul lor de satisfacție în ceea ce privește business-ul tău. Identificarea și analizarea acestor date, te ajută să implementezi noi tehnici care ar putea preveni pierderea altor clienți.

Clienți pierduți – cine poate fi recuperat și cine nu?

Este evident că nu vei putea recupera toți foștii clienți, așa că ar trebui să te concentrezi asupra celor care, pe baza comportamentului lor anterior, sunt mai predispuși să revină, astfel, clienții care te-au recomandat altor utilizatori, care nu au plângeri sau care s-au confruntat cu diverse situații care le-au fost soluționate prompt și eficient, cam aceștia ar trebui să fie scopul tău.

Ține concurența la distanță

Accesul și cunoașterea datelor actuale și anterioare ale concurenței, cum ar fi prețurile, promoțiile, disponibilitatea, selecția produselor și costurile de expediere, printre altele, îți vor permite, fără îndoială, să identifici posibile diferențe între tine și rivalii tăi care ar putea să îți facă rău și, în consecință, să crească numărul de clienți pierduți. În plus, aceste informații îți vor permite să proiectezi o strategie mai bună de stabilire a prețurilor, care îți va deschide ușile pentru a atrage clienții noi sau care te-au abandonat temporar. Dar cum intri în posesia acestor date atât de vitale pentru bunăstarea afacerii tale? Cu Pricevent desigur. Acesta este un soft de monitorizare a prețurilor care îți va oferi informații actualizate la zi, pentru a putea fi mereu în pas cu concurența … sau poate chiar în fața ei.

Consolidează-ți serviciul pentru clienți

Acest element poate fi controlat sută la sută de compania ta și este, de asemenea, ușor de identificat, totuși, rămâne unul dintre cele mai mari motive pentru care clienți pleacă. Îmbunătățirile în formarea echipei, precum și motivația sunt esențiale.

Clienții vin și pleacă tot mereu. Scopul tău este să rămâi mereu pe plus când faci raportul între clienții noi și cei pierduți și poate cel mai important lucru este să afli motivele plecărilor și să le faci să nu mai existe.