Cum functioneaza turbosuflantele?

Cum functioneaza turbosuflantele?
optimizare Dan Bradu
Share Button

Turbosuflanta este un element mecanic care indeplineste functia de a imbunatati atat performanta, cat si consumul motorului. Dupa cum se poate vedea din cuvantul insusi, acesta este alcatuit din doua componente fundamentale pentru motor: turbina si compresorul. Ele sunt unite intre ele printr-un capac mic si ambele au palete.

Pe de o parte, turbina este gazduita in interiorul sistemului de evacuare, intr-o sectiune a carei forma seamana cu cea a unui melc. Pe de alta parte, compresorul este inclus in sistemul de aspiratie. Intra pe turbosuflante SH 2022.

Cum functioneaza turbosuflanta?

Conductele de evacuare sunt responsabile pentru transportul gazelor care ies din camera de ardere catre turbina, care la randul ei incepe sa se roteasca. Miscarea turbinei incepe efectiv actiunea compresorului, care aspira aer prin comprimarea acestuia.

Odata comprimat, aerul este racit pe masura ce trece prin intercooler, iar apoi ajunge in conductele de admisie, cu o crestere semnificativa a presiunii. Datorita muncii turbosuflantei, motorul are la dispozitie mai multa putere.

Cum sa alegi turbosuflanta potrivita?

Uneori se intampla ca turbosuflanta sa se defecteze, din cauza intretinerii proaste a motorului in sine sau a unei calitati necorespunzatoare a uleiului de motor in sine. De aici si necesitatea de a alege un nou turbocompresor pentru masina ta. Alegerea este limitata la trei tipuri diferite:

  • turbocompresor revizuit;
  • turbocompresor reconditionate;
  • turbocompresor nou.

Dar chiar inainte de a face alegerea, este necesar sa se investigheze amanuntit cauzele care au determinat defectarea turbinei sau compresorului.

De fapt, doar o revizie minutioasa a sistemului motor poate asigura ca inlocuirea turbosuflantei, indiferent de alegerea facuta, este eficienta. In plus, este necesar sa te bazezi pe o firma serioasa specializata, care se ocupa zilnic de inlocuirea componentei motorului in cauza si are personal calificat.

O alta atentie deosebita ar trebui acordata kilometrajului si, mai general, vechimii masinii. In general, cea mai frecventa alegere intre turbocompresor refabricat, reconditionat si nou revine turbinei refabricate, care si din punct de vedere al raportului calitate-pret asigura cel mai bun rezultat (fie ca este vorba despre o masina cu kilometraj mare sau pentru un vehicul care are in spate la cativa ani de la prima inmatriculare).

Diferenta dintre turbina reconditionata, sh si noua

In ceea ce priveste turbina reconditionata, care reprezinta cea mai populara alegere in randul proprietarilor de autoturisme nevoiti sa inlocuiasca turbina in urma avariei turbosuflantei este necesar de precizat ca este o componenta folosita la care doar piesele considerate inutilizabile in vederea unei reutilizari. In schimb, o turbosuflanta remanufacturat are o turbina al carei corp central (denumit de persoane din interior ca coreassy) a fost inlocuit cu unul nou.

Dupa cum a fost explicat in paragraful anterior, turbina refabricata are un cost mai mare decat una revizuita, tocmai pentru ca inima turbo (Core-Assy) este complet noua. Din vechiul compresor raman doar carcasele de evacuare si de admisie.

In sfarsit, asa cum este usor de ghicit, noul turbocompresor este un element complet nou, cu costuri semnificativ mai mari decat celelalte doua tipuri de compresoare.

Concluzii privind alegerea turbinelor

Desi defectiunea turbosuflantei este o intamplare rara in comparatie cu alte probleme mecanice pe care motorul le poate intampina cu o intretinere slaba, este important sa fii pregatit in cazul in care se intampla acest lucru.