Cat trebuie sa investesti in relatia cu clientii tai?

optimizare Dan Bradu
Share Button

Visul oricarui antreprenor este ca orice client care a cumparat macar o data, sa revina cat mai curand pentru o noua achizitie, de aceea orice parere client este esentiala . Indiferent de etapa din procesul de cumparare, companiile incearca sa ofere servicii ireprosabile de customer support. Dar nu este de ajuns.

Totusi, nu trebuie sa se neglijeze clientii noi, intrucat fara aceasta categorie afacerea nu se poate dezvolta. Dar, cel mai important pas este sa valorifici o sursa existenta de clienti, care deja genereaza venituri.

Cand se incheie relatia cu clientul?

Daca pentru cele mai multe companii, procesul de cumparare se termina efectiv dupa ce clientul a parasit magazinul, pentru cele de succes, etapa de post-cumparare este deosebit de importanta pentru achizitii viitoare. In cazul in care aceasta etapa este lasata in aer, s-ar putea ca business-ul tau sa aiba de suferit.

Asa ca este esential sa te preocupe modalitatile de mentinere si fructificare a relatiilor de business cu acestia. Cum multi stim exista Cei 4P ai Marketingului, fara de care nici un brand nu poate exista.

Mixul de marketing, acel set de 4 variabile controlate de catre o companie pentru a influenta decizia consumatorului: Produs, Pret, Promovare, Plasare.

Desigur, cu cat economia a evoluat, iar nevoile si dorintele consumatorilor s-au schimbat, au aparut noi elemente si abordari ale mixului de marketing. Existand o paleta nelimitata de optiuni pentru consumator, specialistii sunt de parere ca este dificil sa atragi atentia doar prin advertising.

Cand cheltui foarte mult timp, efort si bani pentru a castiga increderea clientilor tai, este important sa cladesti relatia cu ei in asa fel incat sa devina loiali brandului.

Pentru acest lucru, trebuie sa acorzi atentie clientilor care in momentul de fata nu cumpara nimic dar sunt dispusi sa cumpere in viitor. Desi ti se poate parea ca suna a mita, sa stii ca nu e chiar asa.

Faptul ca ii recompensezi pentru cumparaturile repetate si cauti activ metode de loializare conduce la achizitii repetate.

Dar e ceva reciproc – ei au cumparat, tu i-ai recompensat si pentru asta ei vor reveni pentru ca se simt apreciati. Conform unui studiu cumparaturile repetate sunt baza afacerilor de succes. 27% dintre clientii care au cumparat cel putin o data, vor repeta cumpararea, in timp ce 59% dintre clientii care au cumparat de 4 ori vor reveni cu siguranta.

Ce este brand recall?

“Brand recall” sau reamintirea brandului este un termen foarte utilizat de catre advertiseri si se refera la abilitatea consumatorului de a asocia produsele cu brandul tau atunci cand vede un slogan, o culoare, un logo.

“Brand recognition” sau recunoasterea brandului este acea etapa in care un consumator acceseaza informatia din creierul sau pentru a identifica un brand. Recunoasterea brandului influenteaza foarte mult procesul decizional, iar factorii care faciliteaza acest proces sunt identitatea, ambalajul si advertisingul produsului/serviciului oferit.

Un instrument ingenios care contribuie la sporirea reamintirii sau recunoasterii brandului, dar si vizitele repetate, este ambalajul.

O alta optiune este sa iti determini utilizatorii sa interactioneze cu brandul. Acestea includ posibilitatile de a ajunge la ei pentru a-i intreba despre experienta de shopping, solicitandu-le informatii despre ceea ce trebuie imbunatatit si implicandu-i in cercetarea de piata.