Ce sunt probioticele si de unde le obtinem?

Ce sunt probioticele si de unde le obtinem?
optimizare Dan Bradu
Share Button

Probioticele sunt bacterii bune care sunt fie aceleasi, fie foarte asemanatoare cu bacteriile care se afla deja in corpul vostru. Numai tractul digestiv inferior dispune de o comunitate complexa si diversa a acestor bacterii. De fapt, exista un numar mai mare de bacterii in intestine decat exista celule in corpul vostru.

Dar nu toate bacteriile din organism sunt bune pentru tine. Unele cercetari sugereaza ca prea multe dintre cele “rele” si nu suficient de bacterii “bune” sunt cauzate in parte de o dieta nesanatoasa si pot provoca tot felul de dezastre pe sistemele corpului. Acest dezechilibru poate duce la cresterea in greutate, la afectiuni ale pielii, constipatie sau diaree si la diferite conditii de sanatate cronice.

Care sunt sursele dietetice ale probioticelor?

Probioticele pot fi gasite in:

techstar.ro
  • Unele iaurturi;
  • Unele branzeturi;
  • Alte produse lactate care contin probiotice, cum ar fi lapte lactobacillus sau chefir;
  • sauerkraut;
  • kimchi.

Ar trebui sa iau in considerare administrarea unui supliment alimentar probiotic?

Un supliment probiotic  va poate ajuta sanatatea intr-o varietate de moduri. Speciile Lactobacillus, Bifidobacteria, Saccharomyces boulardii si Bacillus coagulans sunt cele mai frecvente bacterii benefice utilizate in produsele cunoscute ca si suplimente dietetice probiotice.

Dar fiecare tip – si fiecare tulpina de fiecare tip – poate functiona in moduri diferite. Un amanunt foarte important este acela ca nu toate probioticele sunt aceleasi si nici ele nu au acelasi efect in organism.

Cum poate un supliment dietetic probiotic sa afecteze sanatatea mea?

Tipul si cantitatea potrivita de probiotic va pot ajuta in mai multe moduri:

  • Promoveaza un sistem imunitar sanatos;
  • Sprijina un program de gestionare a greutatii;
  • Previne diareea sau constipatia ocazionala.

Ce cantitate de supliment alimentar probiotic ar trebui sa iau?

Consumarea produselor de iaurt cu continut probiotic este o optiune buna daca doriti sa obtineti mai multe probiotice in dieta dumneavoastra. Cand alegeti un iaurt, cautati sigiliul “Culturi active” pe eticheta produsului. Acest lucru indica faptul ca iaurtul are cel putin 100 de milioane de culturi active pe gramul de iaurt. Pentru alte tipuri de produse probiotice, cat trebuie sa luati variaza in functie de tipul de bacterii si motivul pentru care luati produsul. Daca alegeti sa luati un supliment probiotic incapsulat, un loc bun pentru a incepe este cu o combinatie care contine tulpini din familia Lactobacillus si familia Bifidobacterium, deoarece aceste tulpini se gasesc in mod normal in tractul gastro-intestinal uman.

Exista efecte secundare de la administrarea unui supliment alimentar probiotic?

Probioticele sunt sigure in cantitatile pe care le gasiti in mod normal in alimente. In general, majoritatea adultilor sanatosi pot adauga in siguranta alimente sau suplimente alimentare care contin probiotice in dieta lor.

Dar care tulpini de bacterii sunt cele mai utile sau care doze sunt cele mai bune nu este intotdeauna cunoscut. Si daca aveti intoleranta la lactoza, puteti avea disconfort la stomac daca incercati sa obtineti probioticele din produsele lactate. In acest caz, luati in considerare utilizarea unui probiotic fara lapte.

Este sigur sa luati un supliment alimentar probiotic cu alte medicamente?

Luati un supliment alimentar probiotic cu prudenta daca:

  • Sunt tratati pentru o infectie fungica;
  • Aveti pancreatita;
  • Luarea unui supliment alimentar probiotic poate sa nu fie sigura daca:
  • Aveti frecvent infectii;
  • Sistem imunitar slabit;
  • Sunteti alergic sau sensibil la sursele de probiotice (de exemplu, lactate);

Daca intentionati sa luati un supliment alimentar probiotic, consultati mai intai medicul dumneavoastra, mai ales daca sunteti insarcinata sau aveti o stare de sanatate.