Ce beneficii va ofera consumul de conopida?

Ce beneficii va ofera consumul de conopida?
optimizare Dan Bradu
Share Button

Conopida este o leguma extrem de sanatoasa, care este o sursa semnificativa de nutrienti. De asemenea, contine compusi unici ai plantelor care pot reduce riscul aparitiei mai multor boli, inclusiv boli de inima si cancer.

In plus, este foarte prietenoasa cu pierderea in greutate, si este de-asemenea incredibil de usor de adaugat in dieta.

Daca inca ezitati sa introduceti conopida in dieta dvs., cu siguranta este important sa aflati cateva dintre cele mai importante beneficii conopida, asa ca va invitam sa parcurgeti acest articol pana la final.

1. Contine multi nutrienti

Profilul nutritiv al conopidei este destul de impresionant. Conopida este foarte saracaa in calorii, dar bogata in vitamine. De fapt, conopida contine o parte din aproape toate vitaminele si mineralele de care aveti nevoie. Iata o imagine de ansamblu a nutrientilor gasiti intr-o portie de 128 de grame de conopida cruda:

  • Calorii: 25.
  • Fibra: 3 grame.
  • Vitamina C: 77% din RDI.
  • Vitamina K: 20% din RDI.
  • Vitamina B6: 11% din RDI.
  • Folat: 14% din CDI.
  • Acid pantotenic: 7% din RDI.
  • Potasiu: 9% din RDI.
  • Mangan: 8% din RDI.
  • Magneziu: 4% din RDI.
  • Fosfor: 4% din RDI.

2. Continut bogat de fibre

Conopida este bogata in fibre, ceea ce este benefic pentru sanatatea generala. Exista 3 grame de fibre intr-o cana de conopida, ceea ce reprezinta 10% din nevoile dvs. zilnice. Fibra este importanta deoarece hraneste bacteriile sanatoase din intestinul dvs., care ajuta la reducerea inflamatiei si la promovarea sanatatii digestive.

Consumul suficient de fibre poate ajuta la prevenirea afectiunilor digestive, cum ar fi constipatia, diverticulita si boala inflamatorie a intestinului (IBD).

Mai mult, studiile arata ca o dieta bogata in legume bogate in fibre precum conopida, este legata de un risc mai mic de mai multe boli, inclusiv boli de inima, cancer si diabet. Fibrele pot juca, de asemenea, un rol in prevenirea obezitatii, datorita capacitatii de a promova plinatatea si de a reduce aportul general de calorii.

3. Sursa buna de antioxidanti

Conopida este o mare sursa de antioxidanti, care va protejeaza celulele de radicalii liberi nocivi si de inflamatii. Similar cu alte legume crucifere, conopida este deosebit de bogata in glucozinolati si izotiocianati, doua grupuri de antioxidanti care s-au dovedit a incetini cresterea celulelor canceroase.

In studiile pe epruveta, s-a dovedit ca glucozinolatii si izotiocianatul sunt mai ales protectori impotriva cancerului de colon, plamani, san si prostata. Conopida contine de asemenea antioxidanti carotenoizi si flavonoizi, care au efecte anti-cancer si pot reduce riscul altor boli, inclusiv boli de inima.

Mai mult, conopida contine cantitati mari de vitamina C, care actioneaza ca un antioxidant. Este binecunoscuta pentru efectele sale antiinflamatorii care pot stimula sanatatea imunitara si pot reduce riscul de boli de inima si cancer.

4. Poate ajuta in pierderea in greutate

Conopida are mai multe proprietati care pot ajuta la pierderea in greutate. In primul rand, are un continut scazut de calorii, cu doar 25 de calorii pe cana, asa ca puteti manca fara sa castigati in greutate.

Ca o sursa buna de fibre, conopida incetineste digestia si promoveaza sentimentele de plenitudine. Acest lucru poate reduce automat numarul de calorii pe care il consumati pe parcursul zilei, un factor important in controlul greutatii.

Continutul ridicat de apa este un alt aspect favorabil consumului de conopida. De fapt, 92% din greutatea sa este formata din apa. Consumul de alimente bogate in calorii, bogate in apa, este asociat cu pierderea in greutate.

In afara acestor 4 beneficii pe care vi le-am prezentat anterior, lista de beneficii conopida cuprinde o multime de alte exemple. Ce este si mai important de precizat in legatura cu conopida, este faptul ca aceasta este usor de adaugat la dieta.