Ce legume preferati?

Ce legume preferati?
optimizare Dan Bradu
Share Button

Mancarea legumelor in fiecare zi este importanta pentru sanatate. Ele furnizeaza vitamine esentiale, minerale si alti nutrienti, precum antioxidanti si fibre.

Cercetarile arata in mod constant ca persoanele care mananca cele mai multe legume au cel mai mic risc de multe boli, inclusiv cancer si boli de inima, in comparatie cu persoanele care nu mananca legume.

Bucurati-va de o serie beneficiile consumului de legume zi de zi, pentru a avea o viata sanatoasa. Daca locuiti la casa, va puteti ocupa personal de cultivarea acestora. Aveti nevoie de un motocultor Rabota K10 pe care sa il folositi pentru a pregati solul pentru diferitele culturi de legume.

Vestea buna este ca un motocultor Rabota este simplu de utilizat, nu este greu de intretinut, si poate fi cumparat impreuna cu diferite accesorii pentru motocultoare, pe care sa le folositi pentru a cultiva legumele preferate.

Iata cateva exemple de legume pe care le puteti cultiva in propria gradina, si pe care le puteti include in dieta.

Conopida

O cana de conopida tocata contine:

  • 27 calorii.
  • multa vitamina C.
  • vitamina K.
  • fibra.

Fibrele alimentare stimuleaza sanatatea inimii si intestinului unei persoane, prevenind problemele digestive si reducand obezitatea. Conopida si alte legume crucifere contin un antioxidant numit indol-3-carbinol (I3C). I3C poate reduce cancerele de san si are efecte pozitive pentru sistemele de reproducere atat la barbati, cat si la femei.

Ardei gras

Ardeii grasi sunt de obicei disponibili in soiurile rosii, galbene sau portocalii. Ardeii negri, verzi, sunt de asemenea populari, dar acestia au un gust mai putin dulce decat cei de alte culori. O ceasca de ardei rosii tocati ofera:

  • 39 calorii.
  • 190 miligrame de vitamina C.
  • 0,434 miligrame de vitamina B-6.
  • acid folic.
  • beta-caroten, care este transformat de catre organism in vitamina A.

Antioxidantii care se gasesc in ardeii grasi includ capsantina, quercetina si luteina (in soiul verde), care protejeaza vederea.

Ceapa

Fiecare ceasca de ceapa tocata ofera:

  • 64 de calorii.
  • vitamina C.
  • vitamina B-6.
  • mangan.

Ceapa si alte legume de alliu, inclusiv usturoiul, contin compusi de sulf. Acestea pot ajuta la protejarea impotriva cancerului. Au fost efectuate mai multe cercetari odata cu trecerea timpului, iar conform acestora, barbatii cu cel mai mare aport de legume cu aliu aveau cel mai mic risc de cancer de prostata. De asemenea, consumul regulat de ceapa si alte legume de alliu poate reduce riscurile de cancer esofagian si stomacal.

Mazare

Boabele de mazare sunt legume dulci, amidonice, care furnizeaza 134 calorii pe cana gatita. De asemenea, au un nivel ridicat de:

  • fibra, la 9 grame pe portie.
  • proteine, la 9 grame pe portie.
  • vitaminele A, C si K.
  • anumite vitamine B.

Mazarea verde este una dintre cele mai bune surse de proteine ​​pe baza de plante, iar consumul boabelor de mazare verde este un mod eficient pentru oamenii vegetarieni si vegani de a-si stimula aportul de proteine.

Mazarea si alte leguminoase contin fibre, care sustin bacteriile bune in intestin pentru a asigura miscari intestinale regulate si un tract digestiv sanatos.

De asemenea, amintim faptul ca boabele de mazare sunt bogate in saponine, care sunt compusi ai plantelor care pot oferi beneficii antioxidante si anticancerigene.

Spanac

Spanacul este o leguma verde cu frunze. Este de asemenea, o mare sursa de calciu, vitamine, fier si antioxidanti. Datorita continutului sau de fier si calciu, spanacul este un plus excelent la orice dieta fara carne sau lactate.

O cana de spanac crud este formata in mare parte din apa si contine doar 7 calorii. De asemenea, ofera urmatorii nutrienti:

  • cerintele complete zilnice ale unui adult pentru vitamina K.
  • cantitati mari de vitamina A.
  • vitamina C.
  • magneziu.
  • acid folic.
  • fier.
  • calciu.
  • antioxidanti.

Vitamina K este esentiala pentru un corp sanatos, si mai ales pentru oase puternice. Imbunatateste cat de bine organismul absoarbe calciul. Spanacul ofera, de asemenea, o cantitate buna de fier pentru energie si sange sanatos si un nivel bun de magneziu pentru functia musculara si nervoasa.

De asemenea, este bogat in antioxidanti. Cercetarile raporteaza ca frunzele de spanac pot scadea tensiunea arteriala si pot avea beneficii pentru sanatatea inimii.