Inlocuieste dependenta de zahar cu deserturi naturale

Inlocuieste dependenta de zahar cu deserturi naturale
optimizare Dan Bradu
Share Button

Zaharul se numara printre cele mai nocive ingrediente. Consumat in cantitati mari, zaharul iti pune in pericol nu doar silueta, ci si sanatatea intregului organism prin dezvoltarea diferitelor boli cum ar fi cancer, diabet sau obezitate.

techstar.ro

Din pacate, zaharul face parte din dieta noastra zilnica, regasindu-se in cele mai multe produse, dulci sau sarate. Astfel, atunci cand este posibil ar fi recomandabil sa inlocuim zaharul cu indulcitorii naturali.

Ce se intampla in organismul tau dupa ce consumi zahar?

Zaharul, in special cel rafinat a fost clasificat drept toxina. Zaharul in exces favorizeaza depunerea de grasime pe abdomen, tumorile canceroase, diabetul de tip 2, imbatranirea prematura, bolile vasculare si slabeste sistemul imunitar. De asemenea, zaharul poate interfera cu absorbtia calciului si a magneziului, afecteaza sanatatea dentara si genereaza probleme digestive.

Cu ce inlocuim zaharul nociv fara sa renuntam la dulciuri?

Tuturor ne plac deserturile sau bauturile dulci. Stiai ca poti sa mananci tot ce iti place dar sa ramai sanatos? Diferenta o fac alegerile din rutina ta zilnica de alimentatie. Iata ce indulcitori naturali fara zahar si calorii poti sa experimentezi in loc de clasicul zahar:

Siropul de agave. Acest sirop este considerat cel mai benefic inlocuitor al zaharului si care este extras din fructele de agave prin procedura de fierbere. Avantajul acestui produs este acela ca, datorita gustului foarte dulce este suficienta o cantitate minima pentru a-ti bucura papilele gustative. In plus, exista variante imbogatite cu sucuri din diferite fructe, ceea ce indica utilizarea siropului in combinatii culinare diverse.

Zaharul din curmale. Este vorba despre zaharul obtinut din curmale deshidratate, bogat in potasiu si antioxidanti. Siropul de curmale este iarasi o varianta geniala pentru pregatirea deserturilor preferate si care nu contine zaharuri rafinate sau gluten.

Siropul de artar. Acesta, pe langa gustul savuros, ofera organismului o cantitate consistenta de antioxidanti.

Zaharul sau siropul de cocos. Siropul este indulcitorul traditional din Filipine si este apreciat datorita indicelui glicemic scazut si a nivelului ridicat de potasiu si vitamina C.

Siropul din orez nu contine zahar rafinat si nici gluten si este recomandat in special pentru dieta hipoalergenica.

Sirop din malt de orz este un produs usor de digerat, cu in indice glicemic scazut dar gustul e mai putin dulce decat al zaharului. Nu este potrivit pentru indulcirea bauturilor.

Toppingurile fara zahar sunt ocazia ideala de a indulci cafeaua de dimineata. Daca nu agreezi mierea, atunci cu siguranta ca, din varietatea de toppinguri imbogatite cu arome discrete gasesti ceva care sa rezoneze cu gusturile tale.

Luo Han este indulcitorul extras din fructul Luo Han provenit din China. Se consuma in special in dietele pentru diabetici, datorita continutului mare de antioxidanti si a indicelui caloric redus.

Mierea este solutia perfecta prin care iti poti mari nivelul de energie si rezistenta sistemului imunitar la boli. O poti include in loc de zahar in bauturi si deserturi sau poate fi consumata ca atare, 2-3 lingurite pe zi.

In concluzie, este suficient sa pastrezi echilibrul in alimentatie si sa inlocuiesti tot ce e toxic cu variante disponibile, sanatoase pentru organism, fara sa renunti definitiv la dulciuri.