Majoritatea masinilor noi si a celor care au doar cativa ani vechime, sunt echipate cu motoare turbo, indiferent ca discutam despre motoare pe benzina sau motoare diesel.
Acestea vin la pachet cu o multime de avantaje semnificative, insa si atunci cand se defecteaza iar soferii trebuie sa opteze pentru reparatii turbine 2021 sau inlocuirea acestora, cu siguranta isi vor crea o gaura in buget.
Pana atunci insa, haideti sa discutam putin despre turbo, pentru a afla cat mai multe informatii pretioase in acest sens.
Asadar, odata cu trecerea timpului un turbocompresor a devenit standard pentru motoarele diesel si pe benzina, desi majoritatea proprietarilor de vehicule nu stiu ce functii are turbo-ul in masina lor si ce ar trebui luat in considerare la conducere. Aici veti gasi cele mai importante informatii despre subiectul turbocompresoarelor, astfel incat sa stiti exact ce functii indeplineste si nu numai.
Pentru ce are masina un turbocompresor?
Un turbocompresor sau turbo, este utilizat pentru a creste performanta unui motor cu ardere interna. Un motor isi extrage puterea din arderea amestecului combustibil-aer. Prin urmare, performanta motorului creste atunci cand primeste mai mult amestec.
Pentru a creste deplasarea, cilindrii sunt adesea mariti sau se adauga un cilindru suplimentar. Aceeasi stare poate fi obtinuta si prin fortarea unei cantitati mai mari de aer in cilindrii existenti. Tocmai de asta este responsabil turbocompresorul.
Cum functioneaza un turbo?
Un motor fara turbocompresor atrage doar aer proaspat si il alimenteaza in procesul de ardere. Un motor turbo pe de alta parte, foloseste si aerul evacuat. In acest fel, patrunde in cilindri mult mai mult aer decat ar fi posibil fara incarcare. Acest lucru asigura o performanta mai mare a motorului, cu un consum mai mic, si de asemenea, valori mai bune ale emisiilor.
Un turbocompresor consta de obicei intr-o turbina cu gaz de esapament si un compresor, care sunt montate pe un arbore comun. Gazul curge din exterior in interiorul turbinei si din interior spre exteriorul compresorului. In primul rand, aerul evacuat este accelerat de turbina si alimentat in compresor. Aerul este apoi comprimat in compresor.
Acest aer comprimat este apoi trecut printr-un racitor de aer de incarcare pentru a-l raci suficient. Acest lucru este deosebit de important pentru a reduce emisiile si pentru a creste performanta motorului. Aerul este apoi directionat in cilindri, unde conduce pistoanele cu combustibilul injectat.
Ce este un twin turbo?
Multe motoare cu turbocompresor au acum doua turbocompresoare in loc de un turbocompresor mare. Turboalimentatoarele sunt putin mai mici si impart fluxul de gaze de esapament. Intr-un motor cu sase cilindri de exemplu, fiecare turbocompresor foloseste gazele de esapament de la trei cilindri.
Un mare avantaj al celor doua turbocompresoare este ca au o inertie de masa mai mica. Aceasta inseamna ca un turbocompresor mare are nevoie de mai multa energie, si prin urmare de viteze mai mari pentru a creste o presiune de impuls utilizabila.
Nu este cazul cu doua turbocompresoare, ceea ce inseamna ca pot furniza suficient aer comprimat chiar si la viteze mai mici. In plus, pot oferi de asemenea, suficienta putere la viteze deosebit de mari.
Ce este turbo lag?
Turbo lag este lipsa de putere pe care o are un turbocompresor pana la atingerea unei anumite viteze. Asta nu se intampla prea des in zilele noastre, motiv pentru care termenul se refera in principal la turbocompresoare din anii ’90.
Ei bine, indiferent ca doriti sa va cumparati o masina de la BMW, Audi, Mercedes sau un producator auto care are masini mai ieftine; indiferent ca preferati masinile pe benzina sau diesel, este important sa cunoasteti aceste informatii de baza despre motoarele turbo ale autoturismelor.