Nu oricine isi permite sa-si achizitioneze un avion, iar cine totusi isi permite acst lux, va trebui sa se gandeasca cum il protejeaza pe timp de ploaie, vant sau zapada. Specialistii in domeniu spun ca un hangar din otel este spatiul perfect pentru ca aeronava sa fie protejata pe timp de iarna. In acest hangar pot intra aeronavele cu aripa fixa sau chiar elicopterele, deoarece acestea au spatiul necesar pentru a fi protejate de vant si umiditate.
Materialele de constructii folosite pentru ridicarea hangarelor sunt tratate in prealabil impotriva vantului si umiditatii, iar asta inseamna ca aeronavele vor fi protejate indiferent de vremea de afara fara ca structura, acoperisul sau peretii halei sa fie afectate. In cazul in care a cazut o cantitate semnificativa de zapada, va trebui sa curatati regulat acoperisul hangarului, iar acesta va arata ca nou.
Materialele folosite il protejeaza impotriva coroziunii si ii ofera rezistenta impotriva razelor UV. Pentru ridicarea unui hangar veti avea nevoie de autorizatie de construire, de aceea va trebui sa luati legatura cu autoritatile locale care vor emite un certificat de urbanism. Puteti apela la o firma specializata care sa se ocupe de tot: de la proiectie si pana la executarea efectiva lucrarilor.
Dupa ce ati primit aprobarea de incepere a lucrarilor, se vor incepe si lucrarile la hangar care nu dureaza foarte mult daca cei care fac lucrarea cunosc foarte bine ce au de facut. O hala poate fi ridicata si in cateva saptamani. Aeronavele care sunt cu aripa fixa, dar si elicopterele din aeroport au nevoie de foarte mult spatiu.
De aceea, trebuie sa stiti care va sunt nevoile pentru ca firma la care apelati sa stie ce are de facut. Inainte de a trece la executarea hangarului, va trebui sa-i asigurati echipei de montaj o fundatie plana si stabile. Constructorii au nevoie de un acces usor pentru a avea loc unde sa se desfasoare.
Pregatirea terenului
Terenul pe care urmeaza a se construi hangarul trebuie sa fie plan, iar diferenta de nivel dintre cel mai inalt punct si cel mai jos punct nu trebuie sa depaseasca 10 cm. de retinut ca acest lucru se aplica pentru intreaga suprafata de construit la care se adauga in plus un metru in jurul acesteia.
Un alt aspect foarte important este fundatia: aceasta trebuie sa fie uscata si fara urme de noroi, iar caile de acces, platformele si parcarile vor fi executate respectand proiectul de specialitate.
Pentru a ridica hangarul, constructorii vro avea nevoie de un santier usor accesibil, iar intreaga zona pe care urmeaza sa se construiasca trebuie sa fie libera, iar acest lucru se aplica si in inaltime, doar ca aici este nevoie de 2 metri liberi. Acest lucru nu face decat sa faciliteze accesul camionului cu macara pe santier.