Fondata in 1894 sub denumirea de Laurin & Klement in Republica Ceha, Skoda are o istorie bogata si interesanta. In timpul guvernarii comuniste, brandul a intrat in posesia statului, pentru ca mai apoi sa fie detinuta de grupul Volkswagen caruia ii apartine si in prezent.
Skoda a devenit firma producatoare de masini din ce in ce mai populara, vanzarile globale totale ajungand la 1,12 milioane in 2016. Dar exista un lucru despre care oamenii se intreaba in legatura cu masinile Skoda, si acesta este longevitatea lor. Skoda sunt masini fiabile – atat de fiabile incat au depasit in ultimii ani cateva modele consacrate de masini apartinand altor branduri. De exemplu, in 2016 si 2017 masinile Skoda au obtinut o pozitie de top in clasamentul fiabilitatii, inregistrand probleme cu doar 66 de vehicule din 100, in timp ce Suzuki, clasat pe locul al doilea, a avut 79 de probleme din 100.
Cu toate acestea, chiar daca sunt atat de laudate in intreaga lume, este bine sa stiti ca exista o serie de probleme frecvente pe care le au aceste masini.
Una dintre cele mai frecvente probleme intalnite la masinile Skoda o reprezinta blocarea filtrului de particule diese (DPF). Acest lucru este posibil la masinile cu motoare diesel si este cauzat de rularea masinii cu precadere in oras, pe distante scurte. Pentru ca DPF sa se regenereze, iar particulele daunatoare sa arda, este indicat ca modelele de Skoda cu motor diesel sa fie conduse in mod regulat pe distante mai lungi.
O alta problema a masinilor Skoda este data de utilizarea cutiei de viteze automata. Odata cu trecerea timpului, aceasta devine din ce in ce mai putin fiabila si ajunge pana la urma sa clacheze. Cutiile de viteze manuale par a fi mai fiabile la aceste masini, insa injectoarele sau volanele cu masa duala de pe modelele diesel au sanse foarte mari sa esueze.
Au existat cateva rapoarte despre defectarea lantului de la sistemul de distributie al masinilor Skoda, fara niciun avertisment prealabil si dupa o perioada prea scurta de timp. Mai mult decat atat, motorul pe benzina de 2,0 litri cu turbina gasit in Octavia vRS a fost cunoscut pentru a consuma ulei la o rata destul de mare, asa ca indicat este sa verificati mereu nivelul de ulei si pentru orice neregula constatata sa incercati sa mergeti cu masina in service pentru a evita defectiunile majore care pot aparea ca urmare a amanarii.
O alta problema frecventa a masinilor Skoda o reprezinta lipsa puterii motorului sau oprirea efectiva a masinii in timp ce ruleaza. Cauzele acestei probleme nu pot fi identificate decat printr-o vizita la service. Auto Atu va pune la dispozitie serviciile sale, astfel incat orice defectiune a masinii, cauzata de diversi factori, poate fi diagnosticata si remediata in cel mai scurt timp posibil.
Important este ca imediat ce observati vreo neregula in ceea ce priveste functionarea masinii sa va asigurati ca ati luat toate masurile neccesare pentru remedierea problemelor. In caz contrar, sansele ca problemele sa se inmulteasca si cheltuielile pentru remedierea lor sa creasca sunt foarte mari.